1. Yleistä

1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttajan voi: 
a) rekisteröityä kuluttajana Sikaritalon asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot. 
b) Antaa suostumuksensa, että Sikaritalo rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia. 
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään. 

2. Tilauksen sitovuus 

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 02-7489514). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Sikaritalo on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Sikaritalolla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat 

3.1. Voimassaoleva hinta on euroissa (EUR). Sikaritalo pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut ja pakkauskulut 5,50 euroa.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika yhdestä kuuteen (1-6) työpäivää.

4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Sikaritalo toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista. 

4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Sikaritalo on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. 

4.4. Sikaritalo toimittaa tuotteita pääsääntöisesti Suomessa. Kaikki Sikaritalon toimitukset tapahtuvat Postin tai Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Sikaritalo muuta erikseen sovi.

5. Maksuehdot 

Yrityksessämme voit käyttää seuraavia maksutapoja;
- Nordean verkkomaksu
- S-pankki –verkkomaksu
- Osuuspankin verkkomaksu
- Danske Bankin verkkomaksu
- Ålandsbanken -verkkomaksu
- Tapiola pankin verkkomaksu 
- Handelsbankenin verkkomaksu
- Aktian, Säästö- ja Paikallisosuuspankkien verkkomaksu 

- Klarna Lasku*
- Klarna Tili**
- Visa, MasterCard luottokortit
- Visa Debit, Debit MasterCard ja Visa Electron kortit


*Klarna Laskun laskutuslisä on 1,95 €/lähetys.
Klarna Laskussa tehdään luottotietokysely, jota varten tarvitaan henkilötunnus. Tilaajan tulee olla yli 18-vuotias.
Maksuaika on 14 päivää. Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko.

**Klarna Tili
Klarna Tilissä tehdään luottotietokysely, jota varten tarvitaan henkilötunnus. Tilaajan tulee olla yli 18-vuotias.
Klarna Tilillä maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä automaattisesti tilin. Voit lyhentää tiliä itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 9,00 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai maksaa laskun loppusumman kerralla pois.

Saat tilaamasi tuotteet kotiin aina ennen kuin olet maksanut niitä
Sinun ei tarvitse luovuttaa luottokorttinumeroasi
Osta nyt, maksa tulevan kuun lopussa
Voit aina halutessasi maksaa koko velan kerralla
Kaikki ostoksesi yhdistyvät samalle tilille ja samalle laskulle
Laskutuslisä on 3,95€/lasku, vaikka olisit tehnyt useamman ostoksen
Käsittelymaksu 0 EUR ja vuosikorko 22%, 1000 eur todellinen vuosikorko 35,8%*.
*Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannukset on laskettu 12 kk:n maksuajan mukaan. 

Lisätietoja palveluista "Klarna Lasku" ja "Klarna Tili" antaa Klarnan asiakaspalvelu: 
Puh: 09 - 425 99 771 - arkisin, 09:00 - 18:00.
http://klarna.com/fi/kuluttaja/asiakaspalvelu

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. 

6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@sikaritalo.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen Oy Amanita Ltd, Salkolantie 25, 31470 Somerniemi.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Pakettia noudettaessa on syytä tarkistaa sen kunto tavaran luovuttajan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös sisältö vaurioitui, tee heti asiasta vahinkokilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Sikaritalolle, joko sähköpostitse osoitteeseen info@sikaritalo.fi tai postitse osoitteeseen Sikaritalo/Amanita Oy, Salkolantie 25, 31470 Somerniemi. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Sikaritalon antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Sikaritalo ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Sikaritalon vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Sikaritalon toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.